Interview GSK - part 2

Continue the story..ehehhe..nak tau aku sempat ke idak jumpa panel2 yg agak mengerunkan tuh..meh aku nak story lg..maklum la dah lama aku x g sesi temuduga mana2 sejak aku masuk celestica. Betapa setianya aku ngan celestica..hihihi..
Okay..aku pun tunggu la terconggok ctu bersama calon2 lain..muka masing2 tok sah kata la..muka bosan, muka letih, muka happy ( ni yg dah siap interview kot)..aku cari2 gak sorang calon yg baru aku berkenalan td..nama dia Diana. Agak sejam setengah aku tunggu aku nmpk dia lalu p tanya abg yg dok panggil nombor calon tuh..aku pun jumpa la dia...dia kata kalau no start B200 p tunggu kat bilik dekat kantin tuh..laa...patut la aku rasa lama sgt nak sampai no. aku... So, km pun p la kat tempat yg dikatakan tuh...x start panggil lg pun no.B200 huh..time tu dah kul 4.30..hasben aku pun dah sampai dia dr sg.buloh..aku suh mai la sbb kesian kat fatihah mak dok jaga. dia sampai aku hantaq dia p kat opis sepupu aku. Pas tuh, aku p balik tempat intw tu..diarang(urusetia) kata depa akan abiskan jugak sesi intw tuh ari ni x kira lah sampai malam pun...huhuhuh...nmpk gayanya aku mesti kena mlm nih..
Tunggu...punya tunggu....nak masuk maghrib pula..yg group A pun x abis panggil lg..urusetia tu kata bg abis A dulu baru start B 200..kiranya kul 7 ptg baru la start panggil B200..aduhaii... 7.30 diarang stop maghrib then, kul 8 continue balik...aku pun tunggu la dgn diana sbb famili aku dah gerak p umah sepupu aku kat seksyen 26 tu..kalau depa kat opis lg sure aku p rehat sana..
Lamanya masa berlalu, dgn letih+lapar, x mandi..rasa bdn aku pun dah melekit semacam...huhuhu..aku kuatkan semangat jugak tunggu..alang2 dah mai dr jauh x maulah putus asa gitu ja.. Panel sanggup tunggu x kan aku x sanggup ( nak sedapkan ati)
So, mcm yg dijanjikan..kul 8 diaorg start sambung panggil lg..rupanya ramai dah giveup..hanya yg tinggal calon2 yg betul2 kuat semangat mcm aku..aku rasa la..hehehe..ye lah kalau x kuat semangat xkan sanggup tunggu dr pg sampai ke mlm. Mmg boleh masuk dlm Malaysia book of Records la rasanya, x penah dia buat org intw cikgu sampai ke mlm.. Lain la kalau intw utk keja kat kelab mlm ke kan..hahaha. Dlm dok tunggu2 tuh..ramai jugak calon yg aku sempat berkenalan and mcm2 cerita aku dgr pasal gstt lah..guru ganti lah..kpli, dpli... aku lebih byk mendengar dr menyampuk..sbb aku pun x tau apa2 pasal pengambilan gstt and guru ganti area selangor ni la 1st time aku nak intw cikgu..
tup..tap..tup..tap..jam dah nak masuk kul 10 ini bermakna dah 12 jam aku kat tempat ni jer..perut berkeroncong lagu dondang sayang dah...mmg lapaq gila..tp aku dok dgr urusetia yg setia memanggil number calon tu..no. aku dah dekat. Alhamdulillah..bersyukur jugak sbb ramai calon dah giveup so depa skip sapa yg x dak.. semakin dekat nombor aku semakin x keruan aku jadinya mana dgn bdn aku pun dah lemah mcm sotong. mulut aku x lepas dr berdoa..mudah2an Allah permudahkankan lah sesi temuduga aku sekejap lg...nota2 yg aku dok baca td..dah aku lempaq mana tah,aku pun x da mood nak tgk last2 minit ni..
Urusetia pun mula la susun group2 yg akan masuk intw.. satu group masuk 7 org..sblm ni 5 org..nak bg cepat abis punya pasai..hentam masuk 7 org..group sblm aku dah masuk..aku x p mana dah dok tunggu depan pintu ja...hati rasa mcm nak tercabut jaa..

alaaa....ada keja plak..nanti aku smbg lg eh...

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Hari-hari

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan