Interview GSK - part 1

Hari ni baru la aku berkesempatan nak citer kisah aku p intvw jwtn Guru Siswazah kontrak tuh..maklum la kat opis baru aku leh buat semua ni...memandangkan aku amik cuti direct start 13hb sampai la hari ni baru aku masuk opis..cuti sakan jgn jeles...hehehe
So, lepas keja 12hb tu pun aku blah awai..patutnya aku balik kul 11pm tp kul 10pm aku dah cabut..jeling jer leader aku..hahaha..peduli apa aku..janji keja aku da siap.cuma ada ckit lg aku pass kat colleague aku suh siapkan.. Beg semua aku dah siapkan so sampai umah cuma angkat beg ja lah..mujur my hubby x marah n dia pun dah amik Fatihah kat umah pengasuh..ringan ckit tugas aku.. Mak ayah aku dah tunggu kat umah abg yee..kena p amik diaorg kat sana dulu. Kiranya dr umah abg yee kitaorg bertolak kul 11.30pm. Dlm perjalanan tuh..Fatihah tido jer..x jaga2 aku ngan hubby jer berjaga..kdg2 aku pun tersengguk2..tp gagah jugak laa paksa mata aku celik sbb nak teman hubby drive, aku nak drive dia x bg, kesian kat hubby aku, drive dr KL semata2 nak amik aku kat kulim ni pastu drive p KL balik on the same day huhuhu..tp mmg aku pun x confident nak drive sbb aku tkt terlena dah tu mlm plak, aku ni rabun ckit mlm2...punya la laju hubby aku drive sampai umah abg pit kat pandan indah kul 3.30am..
Sampai jer..hubby aku terus tido..aku tau dia letih sgt2..x pe lah..eh..anak aku si fatihah plak segar bugar..huhuhu..sudahnya aku yg x tido layan fatihah pulak..
Kul 6 kejutkan hubby..suruh siap2 dia nak g skoll. Aku pun rasa kepala dah weng..weng..kejap lg nak g intw..kang ada plak yg tertido depan panel nnt..so aku pun pass fatihah kat mak aku suh layan aku nak tido jap..sbb abg pit kata nak pegi shah alam(tempat intw) lewat ckit dia nak settle keja dia dulu..kira2 aku pun sempat la study ckit2 lg..
So, kul 9 kitaorg gerak nak g shah alam tempt intw tu kat seksyen 6..on d way..aku teringat la tema hari guru thn ni kot2 panel akan tanya, aku x sempat nak search mlm semlm..aku pun sms la sahabatku liza kat usm..hehehehe..rupanya tema hari guru thn ni ialah Guru Pembina Negara Bangsa...pastu aku teringat lg..kot2 panel nak tanya konsep 1 Malaysia yg diperkenalkan oleh Perdana Menteri..aku sms tanya liza lg..thanks a lot liza sbb support aku...9.45pg sampai ke tempat yg dituju..susah jugak cr tempat tuh..tersorok ckit..tp bila sampai tgk makk aaii...ramainya manusia..huhuhu
Aku pun ikut serta la Q bersama calon2 yg ramai tuh..bygkan start kul 10pg aku que sampai kat tempat semak sijil ajer dah kul 1pm. Dengan panas terik, berpeluh..basah abis baju aku...mujurlah aku x pakai blazer kalau x mau pengsan aku kat ctu dengan x cukup tidonya lg...huhuh sedih lah rasa..Lepas semak sijil semua, baru lah pegi register n amik number giliran utk intw...aku dpt no.277 dan masa tu yg dah dipanggil baru calon no.47 kot kalau x silap aku...abis tu kalau baru kul 1.30 no.47..pukul berapa no aku?..lu pk lah sendiri..huhuhu
Memandangkan turn aku lambat lg, aku p cr mak, ayah, abg pit n anak aku..sian diaorg tunggu aku, mujur jugak la fatihah tido..masa aku jumpa diaorg..mak kata fatihah baru ja jaga..sepupu aku pun ada, dia ajak famili aku g rehat kat umah dia dulu kat seksyen 26, walhal opis dia kat building area aku intw tu ja..dia x bg ler dok opis dia sbb mcm tongkang pecah katanya semak ngan kabel2 wire letrik..maklum la dia kontaktor wiring..tp ayah kata x kisah la semak pun..janji leh rehat2 badan ckit sudah la...last result, dok opis dia ja, mudah jugak la aku nak ulang alik p check no giliran aku..
Lepas makan solat zohor semua aku terus jamak ngan asar..rehat baring2 jap..aku buka balik nota2 yg aku study tuh...sbb masa tgh dok q nak register tuh..aku dgr ckp2 org yg dah masuk intw tuh..ada yg tanya PIPP, PPSMI, Menteri tu Menteri ni...gerun gak aku dgr...dlm kepala aku ni semua info dah bercampuk aduk..tawakkal ja lah masa masuk nanti..so, kul 3 aku pun menapak la p tempat intw tuh..sampai ja..alahai baru no 90++..kalau ikut 5.30pm sesi intw dah tamat..abih aku sempat ke idak nih...

jeng...jeng....jeng...aku rasa aku nak sambung type esk jer lah..sbb aku ada keja ckit...jgn marah noo...hahahaha

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Kek Sandwich favourite mak

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan