Interview GSK - Akhir....

continue lg, sorry arr.. tersangkut2 cita den...Dalam berdebar2 menanti saat utk masuk ke dlm bilik intw tuh...urusetia pun panggil la no giliran kitarang dia nak makesure kami ada kat ctu..tiba2 group sblm kami tu pun kuar..sempat la aku jumpa sorang akak tuh..dia kata..x yah nk risau la..panel cuma tanya subjek apa yg nak ngajar dgn perkenalkan diri jer..laa...itu ja kaa..rasa selamat la ckit..ye lah..panel pun penat dah nak tanya byk2 bayangkan lah..kul 10.30mlm dah..kalau tanya mcm2 pun rasanya jwpn pun mcm2 dan pelik2..hahahaThen, bila tiba giliran aku utk masuk..dgn langkah kaki kanan aku masuk bilik tuh bersama 6 lg calon..yg td aku sempat juga berkenalan n sembang2 nagn depa...kira x la malu n segan sgt lah..masuk tu..ada 2 org panel lelaki sorang bersongkok dan sorang lg x. Aku berdiri jer belakang kerusi sbb org pesan kalau panel x kata duduk jgn duduk..heheh pastu panel panggil nama kitarg baru la duduk. Aku kena depan2 panel n ditenggah2 antara 7 org tuh..Lepas semua duduk, panel x bersongkok tu pun berkata.. " Trima kasih n tahniah sbb sanggup tunggu sampai saat mcm ni(mlm lah tu) kami berasa kagum dgn semangat kamu semua"...nak bg kami semua x nebes kot tu yg dia ckp mcm tu...ok, then dia suh sorang2 perkenalkan diri; nama, umur, status, ijazah yg dimiliki, pengalaman ngajar n bgtau subjek apa yg minta nak ngajar..So, start dr calon sebelah kiri aku..depa pun crita lah. Sampai giliran aku..panel yg x bersongkok tu kata ok next mariam..aku pun bg salam..dan mula la sebut satu2 yg panel nak , yg aku perasan calon sblm aku x da sebuut status pun..aku ckp aku dah berkahwin dan ada anak perempuan sorang..panel tu nyampuk tanya umur anak berapa?..aku ngan senyum simpul jwb la 2 thn 5 bln..pastu sampai kat pengalaman ngajar..aku ckp saya mmg x da pengalaman mengajar secara formal ( masa ni nak ja aku tambah..saya cuma mengajar anak saya di rumah) tp nanti mcm loyar burok plak so aku pun kata, saya cuma ada pengalaman kerja dr sektor perkilangan..panel td angguk2 ja..pastu aku teruskan la ckp..kalau diberi peluang saya nak mengajar subjek sains atau matematik sbb saya mmg minat dua2 subjek nih..pastu panel tu nyampuk lg..dia kata ye lah kalau x minat mcm mana nak ngajar kan?..aku pun tersenyum mcm kerang busuk..heheheh..pas tuh..abis la bahagian aku..next..org sebelah aku dan seterusnya..abis..Wahh...dasyat jugak calon2 group aku nih..semua ada experience ngajar aku ja x dak..huhuhuh..masa ni dlm hati aku tawakkal ja lah...Lepas abis semua dah ckp..panel yg bersongkok sejak td dok diam ja tunduk menulis..mula berkata.."saya harap kamu semua sedia maklum..jawatan ni cuma kontrak selama 6 bulan..jd x ada jaminan utk diserap atau disambung..kerajaan buat ni dipanggil pakej ransangan ekonomi yg pertama..semua angguk tanda paham..yg aku perasan panel bersongkok tu asyik tgk aku ja..sbb aku dok betul2 depan dia kot..hahaha..pastu dia pun ckp lg..utk negeri selangor subjek yg nak guna pakai ialah bla..bla...aku x berapa ingat, cuma yg aku dpt tangkap sains, matematik n ict mmg nak guna byk..tiba2 panel tu kata, kamu pilih sains dan matematik ja kan ict tak kan? aku mcm blur ckit dia tanya ku ka..knp dia tanya aku sorang?..aku pun dgn senyum simbul jwp tak...huhuhu. pastuh panel buka soalan..aku dgn beraninya..ntah dr mana mai aura keberanian tuh aku pun x tau..selalunya aku ni bab2 nak tanya soalan susah ckit...aku pun angkat tangan nak tanya..tiba2 aku rasa handbaeg aku bergetaq..tepon aku!..tp mujuq la aku buat mode vibrate so aku abaikan ja tepon aku teruskan ngan soalan aku "kalau nanti ada pakej ransangan ekonomi ke-2 adakah kami kena intw lg sekali?" laju ja soalan tu keluaq dr mulut aku...rasa mcm bkn aku ja yg bercakap..hehehe. Panel td pun kata yg tu diarang x tau, diarang cuma ditugaskan utk beritahu..kalau ada lg pakej itu akan dikeluarkan berita.. aku pun angguk2 ja lah..dah selesai semua soalan..panel tu ucapkan terima kasih lagi..n selamat berjaya...Kami pun keluaq dr bilik tu...rasa lega sgt..hilang beban yg digalas,letih+penat+nebes semua hilang..cuma aku rasa lapaq ja..huhuhu. Pastuh baru aku teringan hset aku..aku pun tgk laa..abg najib yg call. Aku sms hubby suh mai amik aku..hubby suh tunggu kat 7-E..aku pun menapak la p kat 7-E..masa tuh dah dekat 11pm..takut jugak aku jln sensorang sbb aku x besa tmpt tuh..aku jln laju2 x pandang kiri kanan dah..sampai kat 7-E jumpa sorang calon pompuan nih..dia nak balik seksyen 24 umah kwn dia, tp nak naik teksi..jurujual kat 7-E tu kata time mcm tu jarang ada teksi masuk..nak x nak dia kena tunggu sampai pg esk plak..sian plak kat dia x kan nak tido kat 7-E tu sampai esk..aku kata tunggu ja la nnt sy try tanya husben sy mcm mana..dlm 5 minit cam tu hubby aku pun mai ngan mak ayah sekali..fatihah dah tido..sian dia tunggu aku. Aku pun crita la..pasai budak pompuan nih..sib baik la masa tuh sepupu aku pun ada..so.sepupu aku kata nnt dia antar budak tu kat seksyen 24..Dlm keta..aku pot..pet..pot..pet crita apa panel tanya semua..harap2 panel simpati dapat la bg aku peluang kali ni..kalau x dapt pun apa leh buat cuba lg nanti..tawakkaltua'lalah...yg besnya..sepupu aku tu siap tapau makanan dr umah dia kat aku...sampai umah terus aku melantak..lapar sgt weeii...hi..hi..hi
-TAMAT-

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Interview GSK - part 1