Holiday.....

Last weekend..aku g sg.buloh dgn anak aku naik bas kat kulim..mak ton antar kat stesen bas kulim.. Bas kul 11.30pm,Plusliner..bas Mara liner abis.. Aku pun beli last minit..pg jumaat tu baru hegeh2 p cari tiket..mujuq ada jugak herga budak2, kalau x dak mmg aku x p dah la..
Aku dok depan sekali belakang draber..senang ckit aku nak tgk signboard nak suh draber tu berenti kat hentian ulu bernam hubby tunggu aku kat ctu ja...sbb bas ni x p hentian duta dia p puduraya terus..hubby aku bknnya tau nak p puduraya..keh..keh..keh..
Sampai kat hentian ulu bernam tu kul 3.30am..atas bas td fatihah tido nyenyak sungguh..aku ja dok bersengkang mata belek singborad satu2 bkn apa tkt terlepas..sampai umah dah dekat kul 5am..alang2 tunggu suboh terus..lepas solat semua..apa lg pakat membongkang laa...kul 11am baru bangun huhuhu..kalau ada mertua jenuh malu den..
Kitaorg plan nak p Cherating..tp ada jemputan kenduri doa selamat jiran sebelah umah lepas zohor, alang2 dah kul 11 bangun so, tunggu ja lah p kenduri dulu..lg pun dah org jemput, rezeki jgn ditolak..muehehe. Siap mkn semua, kul 2.30 kitaorg bertolak p Cherating, pendek citer...kul 7 sampai kat Cherating..kitaorg x book pun hotel ke chalet pakai redah ja..mostly hotel penuh..carik punya carik..jumpa la satu chalet ni nama dia Ranting Resort RM130 per nite aku rasa kalau x cuti sekolah sure murah lg nih, time cuti sekolah cam ni la depa pun kalut nak kaut untung huhuhu..x da aircon plak tuh ada kipas ja..kira jadi jalah sbb penat dah cari asal nampak laut ja suuudah..
Ni ler chalet Ranting tuh...nmpk kan laut??hi..hi..





Lepas bersihkan diri & solat..keluar cari kedai mkn..hubby kata nak mkn ikan siakap bakar..jln2 jumpa satu kedai ikan bakar..sempit ckit tp org ramai, kami pun apa lg..join jugak la dlm ramai2 tu..biasanya kalau ramai tu sodap..hahaha
mujur la ada meja kosong lg. Aku pun p terpa la tgk mknan laut tuh..siakap tinggal 2 ekor ja tu pun kecik2. Hubby nak mkn jugak so, amik ja lah..siakap (rm22 siap bakar..mahal ler) dgn sotong besaq sekoq (RM8 siap digoreng tepung)..lmbt jugak makanan kami nak siap sbb ramai fatihah pun da mengamuk2, baru aku ingat cuti sekolah da start patut la ramai family2 yg dok mkn ctu. Sampai ja lauk siakap terus km melantak..mmg sodap la ikang bakar dier..fuhhh..ambe dok cerite ni pung ghase terlio..punya la x menyempat nak mkn..lupa nak snap gambo ikan tu..nasik da nak abis baru ler sotong sampai..sotong grn tepung kitaorg ratah ja la..sodap jugak(sbb lapaq sama kot semuanya sodap). Lepas mkn jln2 kot kedai2 kaki lima ctu..x da apa yg menarik sgt pun..biasa ja brg2 kraf dia. Pastu x larat jln kitaorg balik bilik tidoq ja..aku pun malas nak type dah..next entry plak aku smbg citer holiday aku nih...

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan

Paooww..