Terasa bodohnya ketika itu....

uwaaaa.....rasa nak teriak. Last week dpt interview kat VPT. Sehari sblm g intw, p cari dulu tempat tuh sbb esk tu takut sampai lewat. Berpusing gak mencari tempat tuh, sek. 7 bkt raja, s.alam...at last jumpa gak la, ok laa not bad . Nak jd cerita, masa dok pusing2 cari tmpt tu...break keta kancil x makan, hubby kata kena pam dulu baru boleh pastu dia kata, kita balik dulu lah tukar keta..bahaya dah la nak ujan time tu...memandangkan dah kat kawasan tu, nak balik pun alang2 ja..jalan pelan2 cari gak sampai jumpa. Dah jumpa tgk ok, then time nak balik keta bunyi pelik dah..huhuhu..sampai kat kayangan height keta terus berenti x leh jalan..hubby turun g tgk..nak tau apa dah jadi!!!..tayar depan sebelah penumpang nak tercabut!!!! skru tengah tu x da....huhuhuh..hubby call member dia minta tlg mai amik aku anak2 balik..member dia tu dok belakang umah kami ja.. skrg dah repair, terbang kat 5ratus huhuhuhu....sedey..sedey...
Dah..balik cerita knp aku jd bodoh ketika itu....so, hari intw tuh aku minta hubby balik awal ckit sbb nak sampai tmpt tu..agak dlm 40 minit gak..intw kul 2.30. Aku sampai, kul 2..dok rilek lam keta, bg Umar susu dulu. 2.20 aku pun jln la masuk sampai kat lobby bg borang, resume semua ,ckp nak jumpa en. interviewer, recep tu ckp org tu tgh meeting lak x tau kul berapa abih..huhuhu..aku bkn apa, risau nuu...takut si kecik tu meragam. Mujuq x lama sgt tunggu, 2.50 cam tu intvwer tu pun panggil. Pastuh, mula la sesi intw, mulanya dia crita pasal post yg aku apply, ekceli dia kata ada 2 post yg kosong, satu exec satu supervisor but, both need degree holder. pastuh satu shift satu normal working hour..yg tuh x berapa syok dgr..bkn x berapa mmg x syok pun...huhuhu. X[a abih bab tuh..dia suh aku introduce myself..so, aku pun bla..bla..bla..cita. Pastuh sampai la soklan2 yg membuatkan aku kena pk lama dah la dlm bhs omputih..aku ni lmbat ckit nak pk ayat2 dlm bhs penjajah tuh..kalau bm senang aku nak ckp dah tu yg aku dok prepare soklan lain tp yg lain dia tanya..huhuhu..aku ni pulun la study balik yg aku p course 8-D method tu, sbb dlm requirement dia nak yg tau tu sume..satu soklan yg aku rasa kalau aku bleh jawab sekali lg..aku rasa aku akan dpt keja tu..tp time tu, aku x dak byk idea dlm kepala aku yg berkarat lama x intw...ntah apa aku ckp dan aku tgk muka dia mcm x berapa yakin ngan jwpn aku..aku sendiri masa tuh rasa merepek2 dah jwpn aku,..huhuhu..last dia kata ni soklan bonus, diferen between work & responsibility...aku pun goreng lah tp x hangit pun, aku tgk dia senyum2..lantak lah...
Then, dia tanya aku ada apa2 soalan..aku xtau nak tanya apa dah..tiba2 ja terkeluaq apa hub VPT and flextronic, dia pun explain la..walhal aku pun dah search lam tenet, VPT ni subsidiary of flex. Then, aku nak tanya bila leh tau result, tp x sempat abih soklan aku..dia kata..ooo...about salary yer..aku pun diam ja la..dia explain pasal salary...yg tu syok dgr..mmg lebat gak la + elaun2 yg ditawarkan...lebih dr previous company....hehehehe. Abih kat ctu..dia kata, if you're selected we will call you 4 2nd intw..depa punya procedure 2 kali intw..yg 2nd tuh ngan inhouse customer..adoii..mula la aku rasa cuak...
Kat sejam gak sesi intw tuh..sampai kat keta aku tgk tehah dah teriak..umar pun start dok eekk..eekkk....panas dlm keta. Tgk muka anak2..ilang abih susah ati aku td, x pk apa dah...sampai umah baru terpk balik..terngiang2 semua soklan2 dia pastu bleh plak aku dok pk jwpn2 yg sepatutnya time tu la terasa bodonya laa x dpt idea yg byk..huhuhuhu apa la...rasa mcm x dapat dah..x pa lah pk +ve..mungkin x dak rezeki aku kat ctu..Allah lebih mengetahui apa yg terbaik utk aku dan kuargaku...

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Hari-hari

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan