2nd Experience

Alhamdulillah...syukur pada Allah swt, kini aku dikurniakan seorang lg cahayamata..14hb Feb 2010,8.15 pg, aku selamat melahirkan baby ku. Awal seminggu dr tarikh yg dijangkakan..dan.... syukur alhamdulillah sgt2..sakit mmg x lama..mmg kali ni mudah sgt..crita ckit lah pengalaman kali ni....hehehe pukul 5 pg hari tersebut..aku dah start sakit 5 minit-5 minit...malam td tu ok ja boleh sembang2 gelak2 lg..x rasa sakit langsung, cuma kadang2 perut rasa cekang... Pukul 5 tu ayah dah bangun selalu ayah akan mengaji dulu sementara tunggu azan subuh..sambil dok tahan sakit tu, sambil dgr ayah dok mengaji...reda sikit rasa sakit...aku bangun bancuh susu kat tehah...masuk subuh sakit kian menjadi2...rasa mcm nak buang air besar..pergi tandas...buanglah apa2 yg patut..sudah tu....sakit lg kuat..gerak la hubby cakap aku dah sakit2 mcm sakit masa nak bersalin kat tehah dulu...hubby tanya nak p hospital ke Mahsuri kat Jitra?...aku kata p hospital ja dekat..kalau x teruk nnt diaorang suruh balik, lg pun aku x dak turun apa2 tanda cuma sakit 5 minit-5 minit ja...lepas mak ngan ayah balik dr surau aku ckp kat mak dah sakit perut...mak pun kalut laa...la suruh aku siap2 nak p hsptl...aku sempat lg jalan2 keliling rumah 2-3 kali..pastu p mandi...kul 7.55 pg bertolak p hospital, hospital ngan umah aku kalau jln x sibuk 5 minit ja sampai la... Sampai Hospital Sultanah Bahiyah kul8..terus kat tmpat kecemasan..tolak masuk kat bilik utk check bukaan tu..nurse cek mmg dah buka semua dia kata..so terus diaorg tolak masuk labour room...aku palk rasa mmg nak terkeluaq sgt dah bby...pastuh ada la dgr sora ibu2 yg dok berzikir tahan sakit..huhuhuh..aku pun masa tu mcm dok nmpk lubang kubur ja...huhuhu tp byk2 mengucap..sampai ja labour room nurse tukar baju..x sempat diaorg suruh push...terus terkeluar baby...aku dgr sora nangis ja...dalam hati syukur sgt2 semuanya dah selamat. Terima kasih kat semua warga HSB...
Aku rasa td kalau p klinik Mahsuri kat jitra mau terberanak dlm kereta...hihihi
Apa2 pun harap anak2 aku jd anak yg solah dan solehah....gambar nanti aku upload utk n3 yg akan datang..

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Hari-hari

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan