Kek Sandwich favourite mak

Dah lama mak suruh aku buat kek nih...bukan apa..resepi hilang, dah byk kali kak nah(kak ipaq aku)bg, tp aku la cuai x simpan elok2..asyik bg hilang ja...resepi dia mudah ja sebenarnya..n..last2 mak yg mintak kat kak nah sementara aku dok kat kg lg..(mmg mak teringgin sgt2 la tuh)..hehehe
Ni lah dia kek sandwich..x sempat nak snap sebiji kek mmg laku sbb byk tentera wataniah kat umah masa tuh...dan snap sepotong ja tu pun sib baik aku teringat nak amik...hahah


ni dia resepi dia supaya x ilang lg...
Bahan2:
seketul butter
5 biji telur (A)
1 1/4 cawan gula halus
2 1/2 cawan tepung naik sendiri
2 sb golden syrup
1/2 cawan bancuhan susu tepung (bancuh suam2)
1 sk esen vanilla

jem strawberi utk sapuan di tengah...

Cara:
Pukul gula + butter sampai kembang, masukan telur sebiji demi sebiji..masukan tepung, kacau perlahan2.pastuh masukan golden syrup + air susu + esen vanilla...pastuh bakar lah buat dua kali bakar loyang mesti sama besar..kalau malas nak bakar 2 kali, nnt potong dua..
dah masak..sapu jem strawberi..tangkupkan..siap bleh makan..sesuai utk di makan pada bila2 masa saja..
selamat mencuba..hehehe..kalau malas nak cuba..mai order ngan aku.

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Hari-hari

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan