Hari yang malang....

Selasa baru ni..pg2 kul 8 aku ada appointment kat klinik langgaq (klinik kesihatan kat kg aku) utk check gula dlm darah...so tgh dok siap tuh, ayah tanya aku nak ayah antaq ka nak p sendiri...aku kata nak p sendiri..sbb dekat ja ngan umah aku . Hubby x dak p kursus kat ipoh 4 hari..dah lama aku x drive keta ayah.. Sampai la kat simpang kedai makan nak keluar ke jalan besaq..jln tu pg2 mmg sibuk gila...dgn lori, bas..moto keta berderu deram...so aku pun tgk kiri kanan..depan simpang tu ada 1 lori tanah..dan tepi jalan plak ada van kilang...aku agak2 macam keta ayah bleh lepas antara lori ngan van kilang tu....aku pun ngan yakin dan beraninya menyelit tengah2...huhuhuhuh...nasib malang upanya x lepas....tah takut sama aku jalan jugak dgr bunyi tersangkut dah kat belakang n bau hangit...agak mcm dah lepas..aku berenti tepi jalan..turun tgk makkk..aaii....abih keta ayah aku..kiri kanan kemek huhuhuhuhuhuhu.......ketaq tok sah habaq la...sudah lah handset x bawa..org kat kedai mkn tuh semua keluaq tgk...mmg gelabah gila masa tuh..sampai no van kilang tu pun aku x amik..dia blah lari gitu ja...yg driver lori tu baik..dia tunggu tanya nak report ke x...
lepas dua minit aku dok tunggu nak p public phone kat depan jln tu...nmpk teksi pokteh lalu..terus aku tahan minta tlg dia call ayah aku...huhuhuh...pokteh plak jenih kalut..dia call ayah kata aku eksiden ngan lori...lagi terkejut beruk la ayah aku, mak aku semua....
dok 5 minit, ayah, mak, kak aku, abg ipaq, jiran2 semua mai..ingat aku teruk laa....Alhamdulillah aku selamat..keta ja yg teruk..huhuhuh . Atas nasihat semua ayah x jadi nak report..sbb van tu pun dah lari..aku salah n salah van tuh la jugak..mana bleh dia parking van tepi jalan dekat simpang...sbb tu dia lari...so pebaik la keta dgn sendirian berhad. Kesian ayah...cek mintak maap la..x sengaja, aku bg takat yg mampu ja...huhuhuhuh..klinik pun aku x p..balik gitu jaa...

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan

Paooww..