siakap masak stim

Ptg td lepas p klinik check perut..singgah pekan, dok pk2 nak masak apa ptg ni hubby kata nak mkn ikan siakap masak stim. Dolu2 masa kat kulim aku penah buat sekali tp ikan bawal..x sedap langsung sbb aku boh limau sekali kulit dia ..pahit nak mampos..bole la mkn tp x sedap merosakan ikan jaa..huhuhu. kali ni try lg..sbb la ni aku kalau mkn kat kedai kurang selera ckit..lepas makan sure balik umah terkeluaq semua balik..kalau yg aku masak ok la walaupun kurang sedap..muehehehe..Aku guna bahan2 yg sedia ada kat umah jaa..sbb kat pekan td beli ikan ja semata2..sayoq apa pun x teringat nak beli sbb dah lewat takut x sempat nak masak. Sampai ja umah terus masuk dapoq..prepare bahan2 apa yg patut...then, ni la hasilnya ikan siakap masak stim..hehehe..menyelerakan x?...rasa dia boleh tahan la..sedap gak mcm kat kedai (sekali sekala nak puji diri sendiri..muahaha)aku potong 2 sbb periuk kukus aku kecik ja..x muat nak boh pelengat besaq2..



pastuh..kueh hari ni, memandangkan inti nyioq lebihan mak buat tepung bungkus hari tu aku tapau wak balik cni ada lg dengan daun pandan pun aku colik kat kg,ni jd la ketayap...



ni lompang aku buat kemarin..


jgn terliuq yaa...hehehe..kalau rasa nak mkn jemput la mai umah aku.. :)

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan

Hari yang malang....