Pindah...

1hb Ogos 2009...
Hari tu hari aku sefamili pindah dr kulim ke sg. buloh... sob..sob..sedih sgt la tinggal umah tmn kobis tu..dah 3 tahun lebih kitaorg dok ctu..lebih sedihnya tinggal makton (pengasuh fatihah) dan tinggal kerjaya aku...huhuhu..
Ingat x byk la barang kami..rupanya penuh jugak selori kecik 1 tan tuh...x celuih nak boh peti ais warisan tok aku tuh ank bg kat abg yee..terpaksa suruh abg najib p hantaq kat abg yee...hehehe..
Terima kasih pada semua yg sudi tolong aku tempoh hari...penat gila angkut barang, aku x leh la sgt pulun maklum la badan aku ni lemah ckit..muehehe..tp pulun gak angkat last2 kena marah ngan makton. aku byk kemas balik umah lama tu bg bersih ckit x nmpk kotoq sgt nnt tuan umah mai periksa...

Umah lama yg byk kenangan dan petiais warisan...


aku sefamili depan umah lama...


Anak2 manakan aku pun nak menyibok..


Makton & Fatihah


Candid "Mak & Abah" Fatihah..


Hari tu mak ton la org yg paling sedih aku tgk..sedih nak tinggal fatihahmana x nya, siap minta kebenaran aku nak tido ngan fatihah mlm last tuh..huhuh..seblm lupa aku sua gaji makton last utk bulan tu.... Aku berterima kasih byk2 kat makton sekuarga..byk tolong aku, jaga aku..selama aku dok berdua ja ngan fatihah kat umah tu. Dah macam mak & ayah angkat aku dah depa...mana nak cari org yg baik mcm tu, x berkira...minta tlg apa2 cepat ja sampai...huhuhuhu..terima kasih byk2 hanya Allah dpt membalas budi baik jasa mak ton sekuarga.
lepas berangkut masuk lori..kul 1 kitaorg bertolak lepas mkn tghari kat kedai rotnah. Boring gak naik keta slow nih sbb ikut lori..nmpk dr jaug mcm sengekt ja lori tuh berat sebelah..lawak ja. Sampai saujana utama kul 5.15 ptg..kerja memunggah barang turun plak..aku x tolong dah yg tu..aku dok lam umah ja sambut barang kecik2..letih rasa nak demam semua ada. X sempat beli lauk mkn mlm yg ada sardin n telur ja..aku masak la jamu mertuaku dan abg ipar merangkap pemandu lori sementara..hehehe sardin n telur dadar...tp mujur gak mak mertuaku ada bw kari ayam kg..aku panaskan ja..lepas mkn mlm diaorg pun nak balik selama sbb lori sewa 1 hari ja..tu pun rm800..huhuh..mahal nak mampos.parak mcm ni kalau selalu pindah. Mlm tu pun aku demam teruk..
Hari ni dah 90% rumah aku kemas..tinggal baju2 ja x masuk lam almari lg..yg tu kena cari mood hari lain..hahahah

Comments

Popular posts from this blog

Assalamualaikum

Terapi Pernafasan Utk Sakit Kepala & Keletihan

Paooww..